Lansarea editorului HTML

  1. Crearea paginilor Web cu ajutorul editorului Notepad
  2. Transformarea documentelor Word existente în pagini Web
  3. Cum puteţi salva fişierul pps (Power Point) în format „htm”(PAGINA WEB) cu alte cuvinte conversie din „pps” în "htm"

Crearea paginilor Web cu ajutorul editorului Notepad

Paginile web sunt scrise într-un limbaj numit HTML (HyperText Markup Language). HTML permite utilizatorilor să realizeze pagini care includ texte, grafică şi indicatori la alte pagini de Web. Pentru realizarea documentelor HTML pot fi utilizate editoare simple de text (Notepad pentru Windows sau Joe în Linux) sau editoare create special pentru paginile web, editoare ce pot dispune de funcţii sofisticate pentru partea vizuală (WYSIWYG - What You See Is What You Get) sau pentru verificarea legăturilor în întregul site.

Lansarea editorului este realizată în funcţie de tipul de editor ales. Spre exemplu, dacă a fost ales:

- Notepad, programul va fi lansat din meniul Start-Programs-Accessories-Notepad.

- Word, lansarea acestuia are loc, de exemplu, pe calea Start-Programs-Microsoft Office-Microsoft Office Word.

Odată lansat editorul, pagina va fi redactată folosind sintaxa HTML şi va fi salvată cu extensia “html” sau “htm”.

Vizualizarea fişierului HTML poate fi realizată cu ajutorul unui browser web. Acesta permite afişarea şi manevrarea informaţiilor de tip text, imagine, sunet şi executarea unor programe/documente care pot face parte din site-urile web. Browser-ul are o casetă de text în care utilizatorul poate să scrie adresa documentului sau a site-ului dorit, adresa acestuia (numită URL - Uniform Resource Locator) fiind unică.

Înapoi

Transformarea documentelor text obişnuite sau a prezentărilor PPT în pagini web

Începând cu pachetul Office 97 utilizatorii au posibilitatea de a-şi salva fişierele în format HTML (HyperText Markup Language – Limbaj de Marcare prin HyperText) în vederea publicării lor pe Web. Word oferă două moduri de a crea pagini Web: prin transformarea documentelor existente în pagini Web (salvare în formatul fişier nativ HTML - Fişier-Salvare ca; Fişier de tip-Pagină Web sau salvare direct ca pagină Web – Fişier-Salvare ca pagină Web) sau utilizând expertul Web Page pentru a crea o pagină de la zero.

Transformarea documentelor Word existente în pagini Web

Formatul fişier HTML asociat permite salvarea şi încărcarea fişierelor Word în/din HTML. Deoarece HTML este un standard deschis, un document se poate salva în format HTML şi poate fi vizualizat în browser pe orice platformă. Acest format de fişier „dus-întors” permite crearea unui document în Word, salvarea lui ca HTML şi ulterior readucerea lui în Word fără să se piardă date. Atunci când se importă un fişier HTML toate etichetele necunoscute se memorează, chiar dacă Word nu ştie să le afişeze. Astfel, se păstrează integritatea fişierelor HTML şi se permite ca Word să accepte viitoare formate de fişiere.

Pentru a transforma un document Word într-o pagină Web, salvaţi mai întâi documentul în modul normal Word pentru a nu strica originalul. Apoi deschideţi meniul Fişier şi selectaţi comanda Salvare ca pagină Web (valabilă şi pentru fişierele Excel). Va apărea fereastra de dialog Salvare ca. Introduceţi un nume de fişier pentru document şi selectaţi, apoi, directorul în care vreţi să-l stocaţi. Pentru a da paginii dvs. un nume, altul decât cel alt fişierului, apăsaţi butonul Modificare titlu şi tastaţi titlul dorit (acesta va apărea în bara de titlu a programului de navigare atunci când cineva va deschide pagina). Apăsaţi Salvare. Word va salva documentul şi va converti toate formatările Word în coduri HTML.

 

Exemplu de document word transformat în pagină Web:

Despre Crearea paginilor Web în Microsoft Office Word folosind programe asistenţi (wizard) sau şabloane, puteţi citi în documentul pdf următor:

Înapoi

Cum puteţi salva fişierul pps (Power Point) în format „htm”(PAGINA WEB) cu alte cuvinte conversie din „pps” în "htm"

Pentru aceasta, deschideţi aplicaţia PowerPoint(din Start, All Programs, Microsoft Office, PowerPoint), apoi deschideţi fişierul pps din: "fisier”, „deschidere” (sau „open” daca aveţi versiunea Office2000 în limba engleză), şi alegeţi locaţia)",după care daţi: "Fişier", "Salvare ca pagină WEB".

După ce daţi: "Fişier", "Salvare ca pagină WEB", faceţi click pe "Publicare", şi, dacă aveţi versiunea OFFICE2000, în caseta care apare, faceţi click încă o dată pe "Publicare". Va rezulta o versiune WEB a fişierului pps, conţinând un fişier cu extensia „htm” şi un Dosar!!!.

Dacă aveţi versiunea OFFICE2003: După ce daţi: "Fişier", "Salvare ca pagină WEB", faceţi click pe " Publicare", şi faceţi click pe săgeata de la sfârşitul casetei de text „Tip Fişier” şi alegeţi „Pagina WEB (htm, html)”. Atenţie: NU alegeţi „Pagina WEB într-un singur fişier” fiindcă este un format mult mai slab decât formatul de tip „Pagina WEB (htm ,html)” (cu dosar de resurse!).

După ce aţi ales „Pagina WEB (htm, html)” faceţi click pe „Publicare” şi va apărea caseta următoare:

În caseta de mai sus faceţi click pe „Publicare” şi astfel creeaţi un fişier complet în versiune „htm” (pagină WEB).

Dacă doriţi să creaţi şi componente, puteţi împărţi fişierul „pps” în câte părţi doriţi. În caseta care apare: "Publicare ca pagină WEB" sub cuvintele "Ce se publică" NU validaţi  "Prezentare completă"  ci "NUMAR DIAPOZITIV.....de la.....pâna la......". De exemplu, completaţi "de la...1..până la..1...." dacă doriţi ca noua componentă să conţină doar pagina1, sau "de la...2..până la..5....".

Exemplu de document power point transformat în pagină Web:

Înapoi